Fotoclub PiXeL
Sint-Niklaas

ELKAAR BLIJVEN(D) STIMULEREN TOT HET MAKEN VAN BOEIENDE FOTO'S

De oprichting

Uit een reeks workshops is bij Klaus en Filip het idee ontstaan om een fotoclub op te richten. In mei 2011 volgde de oprichtingsvergadering van Fotoclub PiXeL, waarbij voor een goeie 25 enthousiastelingen het startschot werd gegeven. Sindsdien komen wij onder het motto: “Elkaar blijven(d) stimuleren tot het maken van boeiende foto’s” samen in avondvergaderingen en shoots.
Fotoclub PiXeL was een feit!

De leden

Als fotoclub richten wij ons tot de gevorderde amateur fotografen die hun techniek en visie op fotografie verder willen uitdiepen. De meeste leden van onze club komen uit groot Sint-Niklaas en omstreken, variërende leeftijden en een gezonde mix tussen mannen en vrouwen. Onze werking is er een "voor en door leden", dit wil zeggen dat wij samen de inhoud van onze bijeenkomsten bepalen en uitwerken in verschillende werkgroepen.

Vergaderingen

Per jaar komen wij ongeveer een 15 keer samen in een zaaltje in Taverne "De Graanmaat" op de de Grote Markt te Sint-Niklaas. We vergaderen telkens de 2e dinsdag van de maand en op een aantal andere dinsdagen die we verdelen over het jaar.

Shoots

Verder organiseren we 1x per maand een shoot waarbij we samen op stap gaan om te gaan fotograferen. De locatie of het onderwerp proberen wij te laten aansluiten op de onderwerpen die we hebben besproken tijdens een vorige vergadering.

Los en respect

Onze vergaderingen zijn steeds in een losse sfeer, waarbij alle leden hun meningen en ervaringen kunnen delen met elkaar en waarbij we uitgaan van respect voor elkaar en elkaars werk.

Winnaars maandopdrachten

Geweldige leden van 22 tot 80 jaar die door de fotografiemicrobe gebeten zijn

Bekijk hun werk »

Foto's op onze website